İran ve ABD el sıkıştı: Altın hareketlendi

Altın, geçen seansta gördüğü bir haftanın en düşük seviyesinin ardından toparlanmaya geçti. ABD ve İran’ın üst düzey yetkilileri arasındaki ilk görüşme turu İsviçre’de sona erdi, İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü iyi bir ilerleme sağlandığını belirtti. Arabulucu Katar ve Pakistan’ın ortak açıklamasına göre taraflar 60 gün içinde nihai anlaşma için çizilen yol haritasında uzlaştı. Gram altın haftaya 6 bin 200 TL’nin hemen altında başladı, İran-ABD görüşmeleri sürerken 6 bin 300 TL sınırını test ettikten sonra yeniden düşüşe geçti. Haftaya 4 bin 150 dolardan başlayan ons altın ise 4 bin 200 doların üzerine çıktı, ardından 4 bin 170 dolara kadar geriledi. 22 HAZİRAN…

Yatırımcı altına küstü güçlü dolar vurdu

Güçlü dolar ve jeopolitik gelişmelerin etkisiyle değerli metaller haftayı sert kayıplarla kapattı. Ons altın yüzde 3.1 gerileyerek 4.120 dolara, gümüş ise yüzde 7.6 kayıpla 62.2 dolara indi. İsrail-İran geriliminin tırmandığı dönemden bu yana petrolle zıt hareket eden altın ve gümüşün, bu kez petrolle birlikte düşmesi piyasada ‘anomali’ olarak nitelendirildi. Pusula Yatırım Başekonomisti Doç. Dr. Filiz Eryılmaz, 100.6 seviyesindeki dolar endeksi ve Fed kaynaklı baskının değerli metalleri aşağı çektiğini belirterek, “Bu düşüşü yatırımcının küsmesine, teknik seviyelerin altında kalınmasına ve güçlü dolara bağlıyorum. Altın ve gümüş hak ettiği yerde değil” değerlendirmesinde bulundu. ‘ABD’Yİ İZLEYİN’ Eryılmaz’a göre piyasanın yönünü bu haftaki savaş haberleri…