Türkiye’ye orta koridor ve kalkınma yolu dopingi: Artık bütün yollar Türkiye’ye çıkacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu: Alternatif Koridorlarla Yola Devam

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Orta Koridor ve Kalkınma Yolu Koridoru gibi alternatiflerin çeşitlendirilmesi gerektiğini belirtti. Son günlerde Hürmüz Boğazı’nın İsrail’in İran’a saldırması sonucunda kapatılması ihtimaline değinen Uraloğlu, tek bir hatta bağlı kalmamak gerektiğini vurguladı. Bu nedenle, hem Orta Koridor hem de Kalkınma Yolu Koridoru üzerinde gerekli çalışmaların yapıldığını aktardı.

‘Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’ 27-29 Haziran’da

Bakan Uraloğlu, Karayolları Ortaköy Sosyal Tesislerinde düzenlenen basın toplantısında, 27-29 Haziran tarihleri arasında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın ev sahipliğinde gerçekleştirilecek olan ‘Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’na dikkat çekti. 50’den fazla ülkenin bakanlarının temsil edileceği etkinliğin küresel etkisine değinen Uraloğlu, Türkiye’nin jeopolitik ve jeostratejik açıdan önemine işaret etti.

Uraloğlu, “Ülkemizde ulaştırma alanında büyük işler başardık. Ancak henüz yapmamız gereken birçok iş var. 2002 yılından bu yana kara yolları, demir yolları, hava yolu, denizcilik ve haberleşme alanlarına 293.5 milyar dolarlık yatırım yaptık. Bu yatırımların ülke ekonomisine yaklaşık 1 trilyon dolarlık bir katkısı oldu” şeklinde konuştu.

Uraloğlu: 1 Milyon İstihdam Sağlandı

Uraloğlu, yıllık doğrudan ve dolaylı olarak yaklaşık 1 milyon kişinin istihdam edildiğini belirtti. Kara yollarında yapılan çalışmalar sonucunda bölünmüş yol uzunluğunun 29 bin 742 kilometreye çıkarıldığını aktaran Bakan, demir yolu ağı uzunluğunun 14 bin kilometreden 29 bin 742 kilometreye yükseltildiğini ve hava yolu sektöründe de önemli gelişmeler kaydedildiğini söyledi.

‘Ulaşım Süreleri Daha da Kısalacak’

Uraloğlu, Türkiye’nin jeopolitik konumu sayesinde dört saatlik uçuş mesafesiyle 67 ülkeye ulaşabildiğini belirtti. Ayrıca, Orta Koridor projesiyle Hazar geçişli yolun güçlendirildiğini ve bu sayede taşıma sürelerinin önemli ölçüde azaltılacağını ifade etti. Çin ve Avrupa arasındaki demir yolu taşımacılığının gelecekte en az yüzde 30’unun demir yoluyla gerçekleşeceğini öngördüklerini de dile getirdi.

Related Posts

TCG İSTANBUL’dan hedeflere tam isabet!

STM tarafından İstanbul Tersanesi Komutanlığı’nda inşa edilen, Türkiye’nin ilk milli fırkateyni TCG İSTANBUL (F-515) gerçekleştirilen fiili atışlarda, kara, hava ve su üstü hedeflerini tam isabetle vurdu.

Pazartesi itibarıyla yürürlüğe girecek: ATM’lerden para çekenler için yeni dönem

Yüksek enflasyon nedeniyle ATM’lere para yetiştirmekte güçlük yaşayan bankalar,  çareyi şube içi ve şube dışı ATM ayrımına gitmekte buldu. Gelecek hafta itibarıyla yürürlüğe girecek uygulama ile çok sayıda özel banka, şubelerinde bulunan ATM’lerden yapılacak para çekme işlemlerinde limitleri artıracak.

1 milyar dolarlık borç dev gıda şirketini batırdı

Konserve meyve ve sebze sektörünün devlerinden Del Monte Foods, tartışmalı borç yapılandırmasından sadece aylar sonra iflas başvurusunda bulundu. Şirket, ABD New Jersey Bölgesi İflas Mahkemesi’ne gönüllü olarak Bölüm 11 kapsamında başvurduğunu ve 912 …

İstanbul Havalimanı ile Chicago O’Hare Uluslararası Havalimanı arasında anlaşma

İstanbul Havalimanı, ABD’nin en yoğun bağlantı merkezine sahip Chicago O’Hare Uluslararası Havalimanı ile kardeş havalimanı oldu.

Almanya’da enflasyon sürprizi: Haziranda beklentinin altında kaldı

Almanya’da enflasyon oranı beklentilerin altında kaldı. Aylık fiyat değişimleri sabit kalırken, bazı kalemlerde dikkat çeken düşüşler yaşandı. Ekonomideki bu gelişme Avrupa Merkez Bankası’nın para politikası kararları açısından önem taşıyor.

Türk-İş yoksulluk sınırını açıkladı: 85 bin TL’yi aştı

Türk-İş verilerine göre haziran ayında açlık sınırı 26 bin 115 TL’ye, yoksulluk sınırı ise 85 bin 65 TL’ye yükseldi.