Türkiye’ye orta koridor ve kalkınma yolu dopingi: Artık bütün yollar Türkiye’ye çıkacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu: Alternatif Koridorlarla Yola Devam

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Orta Koridor ve Kalkınma Yolu Koridoru gibi alternatiflerin çeşitlendirilmesi gerektiğini belirtti. Son günlerde Hürmüz Boğazı’nın İsrail’in İran’a saldırması sonucunda kapatılması ihtimaline değinen Uraloğlu, tek bir hatta bağlı kalmamak gerektiğini vurguladı. Bu nedenle, hem Orta Koridor hem de Kalkınma Yolu Koridoru üzerinde gerekli çalışmaların yapıldığını aktardı.

‘Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’ 27-29 Haziran’da

Bakan Uraloğlu, Karayolları Ortaköy Sosyal Tesislerinde düzenlenen basın toplantısında, 27-29 Haziran tarihleri arasında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın ev sahipliğinde gerçekleştirilecek olan ‘Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’na dikkat çekti. 50’den fazla ülkenin bakanlarının temsil edileceği etkinliğin küresel etkisine değinen Uraloğlu, Türkiye’nin jeopolitik ve jeostratejik açıdan önemine işaret etti.

Uraloğlu, “Ülkemizde ulaştırma alanında büyük işler başardık. Ancak henüz yapmamız gereken birçok iş var. 2002 yılından bu yana kara yolları, demir yolları, hava yolu, denizcilik ve haberleşme alanlarına 293.5 milyar dolarlık yatırım yaptık. Bu yatırımların ülke ekonomisine yaklaşık 1 trilyon dolarlık bir katkısı oldu” şeklinde konuştu.

Uraloğlu: 1 Milyon İstihdam Sağlandı

Uraloğlu, yıllık doğrudan ve dolaylı olarak yaklaşık 1 milyon kişinin istihdam edildiğini belirtti. Kara yollarında yapılan çalışmalar sonucunda bölünmüş yol uzunluğunun 29 bin 742 kilometreye çıkarıldığını aktaran Bakan, demir yolu ağı uzunluğunun 14 bin kilometreden 29 bin 742 kilometreye yükseltildiğini ve hava yolu sektöründe de önemli gelişmeler kaydedildiğini söyledi.

‘Ulaşım Süreleri Daha da Kısalacak’

Uraloğlu, Türkiye’nin jeopolitik konumu sayesinde dört saatlik uçuş mesafesiyle 67 ülkeye ulaşabildiğini belirtti. Ayrıca, Orta Koridor projesiyle Hazar geçişli yolun güçlendirildiğini ve bu sayede taşıma sürelerinin önemli ölçüde azaltılacağını ifade etti. Çin ve Avrupa arasındaki demir yolu taşımacılığının gelecekte en az yüzde 30’unun demir yoluyla gerçekleşeceğini öngördüklerini de dile getirdi.

Related Posts

İstanbul’da ekmeğe zam geldi: Yeni fiyatlar açıklandı

İstanbul Ticaret Odası, kent genelinde uygulanacak yeni azami ekmek fiyat tarifesini onayladı. Yeni düzenlemeyle birlikte 200 gram ekmeğin azami fiyatı yüzde 20 artışla 15 TL’ye çıktı.

Yapay zekâlı gözlük yarışı

Yapay zekâ, teknolojik gözlüklere olan yatırımları da yeniden canlandırdı.

‘Krediyi Ziraat’ten değil Ziraat Katılım’dan aldım’

Eski Başbakan Yardımcısı Veysi Kaynak, şirketine 265 milyon lira kredi aldığını doğruladı. “Ancak yöneticisi olduğum Ziraat’tan değil, Ziraat Katılım’dan aldım. Raporda ‘sehven’ yazılmış” dedi.

Orta Anadolu’nun kalkınması için 15 yılda 4,7 milyar liralık yatırım planı

Ahiler Kalkınma Ajansı (AHİKA), sorumluluk bölgesindeki Nevşehir, Aksaray, Kırıkkale, Kırşehir ve Niğde’de, 15 yılda 4 milyar 700 milyon liralık yatırımı hayata geçirdi. Ahiler Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Bekir Varol:”Engelli bireylerin, gençlerin ve kadınların istihdama katılım oranlarının artırılmasına yönelik projelere destekler verdik. Gelecek yıllarda ise üçlü dönüşüm denilen dijital, çevresel ve sosyal dönüşüme yönelik projelere destekler vereceğiz” dedi.

Yunanistan’da terazi şaştı

Yunanistan’da yıllık enflasyon, Haziran 2025 itibarıyla yüzde 2.8’e yükselerek Eylül 2024’ten bu yana en yüksek seviyeye çıktı. Bir önceki ay bu oran yüzde 2.5’ti. Hellenic Statistical Authority verilerine göre, konut fiyatlarındaki artış yüzde 7.2 …

Yeni açıklanan enflasyon verileri şaşırttı: Mısır ekonomisinde toparlanma sinyali

Mısır İstatistik Kurumu’nun verilerine göre, ülkenin yıllık kentsel enflasyonu Haziran 2025’te yüzde 14.9 olarak ölçüldü. Mayıs ayında bu oran yüzde 16.8 seviyesindeydi. Ekonomistlerin tahmini ise yüzde 16.2 düzeyindeydi. Bu sonuçla birlikte ülkede …