OLED stratejisi işe yaradı: LG’nin çeyrek kazancı belli oldu

LG Display, 2025’in ilk çeyreğinde 6,065 trilyon won gelir ve 33,5 milyar won (23 milyon dolar) faaliyet kârı açıkladı. Şirket, böylece üst üste ikinci çeyrekte de kâr açıklamış oldu. Bu başarının arkasında ise şirketin OLED dönüşüm süreci yer alıyor.

LG Display OLED Pazarında Yükselişte

LG’nin paylaştığı çeyrek raporuna göre geçen yılın aynı dönemine kıyasla gelirlerde yüzde 15’lik artış kaydedildi. Özellikle TV, IT ve mobil cihazlara yönelik OLED panel sevkiyatlarındaki yükseliş ve döviz kurlarının etkisi bu artışı destekledi. OLED ürünlerin toplam gelirdeki payı ise yüzde 55’e ulaştı. Ayrıca şirket, önceki yıla göre faaliyet kârında 500 milyar won’a yakın bir iyileşme sağladı.

Detaylara gelirsek, TV panelleri toplam gelirlerin yüzde 22’sini, IT cihazlarına yönelik paneller yüzde 35’ini, mobil ve diğer cihazlara yönelik ürünler yüzde 34’ünü oluşturdu. Otomotiv panellerinin payı ise yüzde 9 oldu.

Şu an için LG Display, küçük ve orta boy OLED segmentinde teknik rekabet gücünü artırmayı, Tandem OLED teknolojisiyle IT tarafında liderliğini pekiştirmeyi hedefliyor. Ayrıca Guangzhou’daki büyük LCD fabrikasının elden çıkarılmasıyla, OLED odağının daha da genişlemesi bekleniyor. Otomotiv ekranlarında ise P-OLED, ATO ve LTPS LCD gibi gelişmiş çözümlerle global ölçekte büyüme planlanıyor.

Finans Direktörü Sung-hyun Kim, temel rekabet gücünü artırmaya yönelik çabaların sonuç vermeye başladığını belirtti. Ancak bunun için istikrarın korunması gerekecek. Şirket, yıl genelinde kârlılığı sürdürülebilir hâle getirmek için operasyonel verimliliği geliştirmeyi ve ölçekli büyümeyi hedefliyor.

Related Posts

Kadınlar, neden roller coaster’a binmek istemiyor?

İngiltere’deki lunaparklarda ilginç bir tespit yapıldı. Kadınlar roller coaster’a binmemek için her türlü bahaneyi kullanıyor. Peki neden?

Akıllı saatlerin hatası ortaya çıktı

Yeni araştırma, akıllı saatlerin tespitlerine ilişkin önemli bir bilgiyi ortaya koydu. Hollanda’daki Leiden Üniversitesi tarafından yapılan çalışmada 3 ay boyunca 800 genç yetişkin, “Garmin Vivosmart 4” model akıllı saatlerle izlendi. Katılımcılardan …

OpenAI, beyin çipinde Neuralink’e rakip oluyor

Merge Labs girişimi, OpenAI patronu Sam Altman’ın yapay zekayı insanlara yerleştirme yarışının “çok daha tuhaf hale geleceğini” söylemesinin ardından geldi.

Perplexity, Chrome’a 34,5 milyar dolar teklif etti

ABD’deki antitröst davası sonrası Google’ın Chrome’u satma zorunluluğu bir kez daha gündemde. Yapay zeka devlerinden Perplexity de, 34,5 milyar dolarlık bir teklif sunarak bu fırsattan faydalanmak istiyor. Fakat süreç pek de kolay görünmüyor.

TurkisHost Yeni Bir Çağa Adım Atıyor: VG Telekomünikasyon Bünyesinde Güçlenerek Devam Ediyor

Geçmişten Geleceğe Uzanan Köprü 2008 yılından bu yana Kıbrıs merkezli olarak faaliyet gösteren TurkisHost, web hosting sektöründe edindiği tecrübe ve güvenilirlik ile binlerce müşteriyi başarıyla ağırlamıştır. Kurulduğu günden itibaren müşteri …

Android telefonlara “tarçınlı çörek” müjdesi

Akıllı telefon dünyasında yeni Android sürümleri her zaman merakla beklenirken, Google’dan Android 17 için dikkat çekici bir detay geldi. Şirket, yeni sürüm için tatlı temalı geleneksel kod adını belirledi. Kullanıcıların yüzünü güldürecek bu kod adı, Android tutkunlarının şimdiden ilgisini çekmiş durumda.