ABD-Çin arasında kargo trafiği çöktü

FedEx: Çin’den ABD’ye Kargo Trafiğinde Düşüş!

ABD merkezli uluslararası taşımacılık devi FedEx, Çin’den ABD’ye yönelik kargo trafiğinde Mayıs ayında “keskin bir kötüleşme” yaşandığını açıkladı. Şirket, bu düşüşün eski Başkan Donald Trump’ın yeniden yükselişe geçen ticaret savaşlarının doğrudan sonucu olduğunu belirtti.

FedEx’in yatırımcılara yaptığı sunumda konuşan Müşteri Temsilcisi Brie Carere, özellikle bireysel tüketici gönderilerinde ciddi bir daralma yaşandığını vurguladı. Şirketin toplam gelirinin yaklaşık %2,5’ini oluşturan Çin-ABD rotası, FedEx’in en kârlı kıtalararası hattı konumunda.

Toplam gelirinin yaklaşık %2,5’ini oluşturduğunu ve bu hattaki bozulmanın önemli sonuçlar doğurabileceğini ifade etti. Carere, “Bunun nasıl sonuçlanacağını tahmin edemiyoruz” dedi.

Şirketin en kârlı rotası konumundaki bu hatta yaşanan daralmanın temel nedenlerinden biri olarak, Trump yönetiminin kaldırdığı “de minimis” muafiyetleri gösterdi. Bu muafiyet, değeri 800 doların altındaki ürünlerin tarifelerden muaf tutulmasına olanak tanıyor ve özellikle Çin merkezli e-ticaret platformları Temu ve Shein tarafından yaygın şekilde kullanılıyordu. Söz konusu düzenlemenin ortadan kalkmasıyla birlikte bu firmaların ABD’ye gönderdiği bireysel paket hacminde ciddi azalma meydana geldi.

FedEx, yalnızca cari çeyrek için beklentilerini açıklamakla yetinerek, şirketin küresel ticaretteki belirsizlikler karşısında uzun vadeli bir öngörüde bulunmaktan kaçındığını ortaya koydu. Bu yaklaşım, Trump’ın dengesiz olarak tanımlanan ticaret politikalarının küresel ölçekteki etkisinin ulaştığı boyutu gözler önüne seriyor. Şirketin açıklamaları sonrası hisse senetleri Çarşamba günü yaklaşık %6 geriledi.

FedEx’in açıklamaları, Trump’ın yeniden başlattığı ticaret savaşlarının küresel ticarette ne denli etkili olduğunu ortaya koydu. Nisan ayında Trump yönetimi, Çin’den ithal edilen bazı ürünlere %145’e varan tarifeler uygulanacağını açıklamıştı. Her ne kadar bazı kalemlerde indirim görüşmeleri sürse de, genel belirsizlik devam ediyor.

FedEx CEO’su Rajesh Subramaniam, “Önümüzdeki 30 ila 60 günün nasıl geçeceğini tahmin etmek çok zor” dedi. Ticaret savaşının oldukça dinamik bir süreç olduğuna dikkat çeken Subramaniam, gelişmeleri izledikçe daha net adımlar atılacağını belirtti.

Related Posts

İstanbul Havalimanı ile Chicago O’Hare Uluslararası Havalimanı arasında anlaşma

İstanbul Havalimanı, ABD’nin en yoğun bağlantı merkezine sahip Chicago O’Hare Uluslararası Havalimanı ile kardeş havalimanı oldu.

Almanya’da enflasyon sürprizi: Haziranda beklentinin altında kaldı

Almanya’da enflasyon oranı beklentilerin altında kaldı. Aylık fiyat değişimleri sabit kalırken, bazı kalemlerde dikkat çeken düşüşler yaşandı. Ekonomideki bu gelişme Avrupa Merkez Bankası’nın para politikası kararları açısından önem taşıyor.

Türk-İş yoksulluk sınırını açıkladı: 85 bin TL’yi aştı

Türk-İş verilerine göre haziran ayında açlık sınırı 26 bin 115 TL’ye, yoksulluk sınırı ise 85 bin 65 TL’ye yükseldi.

Bulgaristan iş dünyasında güven arttı, enflasyon düştü

Bulgaristan’da iş dünyası güven göstergesi, 2025 Haziran’ında bir önceki aya göre hafif bir yükselişle 18,2’den 18,4’e çıktı. Bu artışta, sanayi girişimcilerinin mevcut üretim faaliyetlerini daha olumlu değerlendirmesi etkili oldu. Üretim …

Bakanlıktan fahiş fiyat uygulayan işletmelere 114,7 milyon TL ceza

Ticaret Bakanlığı ​​​​​​​Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu, fahiş fiyat artışı yapan 289 işletmeye 114,7 milyon lira ceza uyguladı.

Altının dibi göreceği tarihi açıkladı: Böylesi görülmedi

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings, 2025 ve sonrası için emtia fiyat tahminlerini güncelledi. Jeopolitik riskler, ticaret savaşları, ek vergiler, yaptırımlar derken uluslararası düzeyde güvenli liman haline gelen altın, Fitch …